
Amerika yra viena kultūriškai įvairiausių pasaulio šalių. Be rasinės ir etninės įvairovės, JAV, pasak JAV surašymo biuro, iš tikrųjų kalbama daugiau nei 350 kalbų, iš tikrųjų 1 iš 5 žmonių kalba, išskyrus anglų kalbą.
Tačiau kai kuriems žmonėms kultūros įvairovė reiškia, kad svarbi informacija apie sveikatą gali pasimesti vertimu. Tyrimai rodo, kad kultūrinės kliūtys ir kalba vaidina didelę įtaką dezinformacijai ir netinkamam bendravimui tarp sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų (HCPS) ir pacientų.
Kultūrinis nuolankumas ir kultūrinė kompetencija
2000 -ųjų pradžioje vyriausybė pradėjo reikalauti, kad HCP išmoktų kultūrinės kompetencijos, kad padėtų pagerinti priežiūros kokybę.
Kultūrinė sveikatos priežiūros kompetencija reiškia teikėjo sugebėjimą suprasti, vertinti ir bendrauti su žmonėmis visose kultūrose. Idėja yra ta, kad kuo daugiau HCP žino apie skirtingą kultūrinę kilmę, tuo geresnė bus priežiūra.
Teoriškai kultūrinė kompetencija skamba gerai, tačiau ji turi tam tikrų trūkumų. Viena vertus, koncepcija rodo, kad yra pagrindinis duomenų rinkinys, taikomas konkrečioms žmonių grupėms, o tai gali sukelti šališkumą ir stereotipus. Kultūrinė kompetencija taip pat rodo, kad žmogus gali tapti visiškai kultūriškai kompetentingas. Bet taip nėra.
„Greitai paaiškėja, kad negalite būti kultūriškai kompetentingi, nes jūs ketinate įsitraukti į daugybę kultūrų ir paskui skirtumus kultūroje“,-sakė Patricia Geraghty MSN, FNP-BC, WHNP, slaugytoja, kuriai rūpi moterys ir „Healthewomen“ moterų sveikatos priežiūros taryba (WHAC, kuri dirbo moterų sveikatos priežiūros srityje ir daugiau nei 20 metų „Healthewomen“.
Kultūrinės kompetencijos samprata nėra bloga, pažymėjo Geraghty, tačiau pastaraisiais metais buvo perėjimas prie kultūrinio nuolankumo praktikos.
Kultūrinis nuolankumas yra nuolatinis HCP savirefleksijos ir savirefitų kritikos procesas, taip pat pripažinimas, kad kultūra visada vystosi-nėra jokio galutinio taško.
„Intelektinis nuolankumas pripažįsta ir turi savo šališkumą ir apribojimus, o tarpasmeninis nuolankumas yra atviras ir teikia pirmenybę kitų gerovei, kuri, kaip sveikatos priežiūros paslaugų teikėjams, būtent todėl mes esame kambaryje“,-teigė Geraghty.
Kultūrinio nuolankumo svarba
Kultūrinis nuolankumas gali padėti sustiprinti HCP ir paciento ryšį skirtingais būdais.
Tai gali būti:
- Padidėjęs bendravimas
- Padidėjęs pasitikėjimas
- Dėmesys į asmenį orientuotą priežiūrą
- Sumažinę paslaugų teikėjų stereotipai ir šališkumas
„Kai kažkas, kuris yra atskirtos grupės dalis, jaučiasi taip, kaip jų teikėjas klausosi ir supranta, kas jiems svarbu – tai daug daro“, – sakė Geraghty.
Pasitikėjimas gali padėti žmonėms jaustis saugesniems ir atviriems bei sukelti geresnių sveikatos rezultatų. Kultūrinis nuolankumas gali padėti ne tik labiau suasmeninti ir veiksmingesnę priežiūrą, bet ir skatinti teisingesnę sveikatos priežiūros sistemą.
Kas yra sveikatos lygybė?
Sveikatos teisingumas iš esmės yra idėja, kad visi turi tą pačią galimybę gyventi savo sveikiausią gyvenimą, nepaisant socialinio, ekonominio, geografinės kilmės. Socialiniai sveikatos veiksniai (kur jūs gimėte, gyvenate, dirbate, žaidžiate ir amžių), taip pat biologiniai veiksniai (pvz.
Deja, yra daugybė veiksnių, kurie šiandien meta iššūkį sveikatai. Tai gali būti:
- Diskriminacija
- Prasta galimybė naudotis sveikatos priežiūra
- Švietimo galimybių trūkumas
- Nesaugi aplinka
- Gyvenimas mažas pajamas gaunančiame namų ūkyje
Struktūrinius, socialinius ir institucinius skirtumus dažnai pablogina stereotipai ir diskriminacija.
Kultūrinis nuolankumas gali padėti HCP žengti žingsnius link didesnio sveikatos teisingumo pasitikėjimo, klausydamiesi gyvos patirties ir švietimo, kad būtų pašalintas rasizmas ir šališkumas.
Perskaitykite: Socialiniai sveikatos, sveikatos skirtumų ir sveikatos nuosavybės veiksniai >>
Kalbos kliūtys gali sukelti prastų rezultatų
Sveikatos skirtumai yra sudėtinga problema, tačiau visi nusipelno patikimų sveikatos išteklių ir paslaugų ta kalba, kurią jie gali suprasti. Dėl aiškios ir patikimos informacijos trūkumo gali kilti rimtų sveikatos problemų, tokių kaip vaistų klaidos, klaidinga diagnozė ir priežiūros vėlavimas, be kitų rūpesčių, kurių būtų galima išvengti tinkamai bendraujant.
Sveikatos draudimo kompanijos yra gera vieta pradėti prašyti HCPS sąrašo, kuris gali kalbėti jūsų pagrindine kalba. Arba paprašykite draugų ir šeimos narių rekomendacijų. Jei nėra sąrašo, iš kurio būtų galima rinktis – ne prakaito. Daugelis klinikų ir ligoninių, kurios priima federalinius pinigus, privalo teikti nemokamą pagalbą kalbai, pavyzdžiui, vertėjui ar vertimui į dokumentus.
Kitas variantas: atsisiųskite vertimo programą išmaniajame telefone. Viename tyrime nustatyta, kad pacientai ir jų HCP, kurie naudojo internetinius vertimo įrankius, tokius kaip „Google“, padidina pasitenkinimą apsilankymu 92%.
Geraghty teigė, kad vertimas per išmanųjį telefoną nuėjo ilgą kelią, tačiau prieš susitikant su HCP, visada gera idėja būti iniciatyviai ir pranešti darbuotojams jūsų pagrindines kalbas ir kultūrinius aspektus. Kuo daugiau informacijos, tuo geriau, nes tai gali padėti visiems dalyvaujantiems asmenims pasiruošti sutelkti dėmesį į tai, kas svarbiausia – jūsų sveikata.
Susiję straipsniai visame internete