
Dabar gali atrodyti keista, tačiau buvo laikas, kai pacientai visada nebuvo įtraukiami į savo sveikatos priežiūros sprendimus. „Gydytojas žino geriausiai“ buvo vibe ir praktika. Ar patikėtumėte, kad anksčiau pacientams buvo įprasta, kokia jų diagnozė? Sveikatos priežiūros paslaugų teikėjai (HCPS) ar šeimos nariai dažnai priėmė sprendimus dėl gydymo, nesakydami ar net neklausdami paciento.
Deja, tai vis dar nutinka, bet, laimei, tai nebėra norma.
Bendras sprendimų priėmimas yra procesas, kai HCPS ir pacientai dirba kartu priimdami sveikatos priežiūros sprendimus. HCP gali pateikti tyrimus ir duomenis apie vaistus ar procedūras, o pacientai gali pateikti savo prioritetus ir tikslus. Abi šalys dirba kartu, kad priimtų sprendimą, kaip elgtis toliau.
Bendras sprendimų priėmimas sveikatos priežiūros srityje rodo pagarbą pacientų poreikiams ir vertybėms. Ir tai turi ir kitų privalumų. Įtraukus pacientus į savo sveikatos priežiūros sprendimus, žmonės gali padėti jaustis kontroliuojant, palengvinti ir labiau tikėtina, kad jie laikysis gydymo plano ir sumažins nerimą, kuris dažnai būna kartu su medicinine priežiūra.
Nors dabar yra įstatymų, kurių reikia reikalauti labiau įtraukti pacientus, pacientams vis tiek gali būti sunku pranešti apie jų pageidavimus. Daugelis pacientų – ypač moterys ir tradiciškai atskirtų bendruomenių žmonės – gali nerimauti, kad bus pažymėtos kaip sunku, jei jos kalba ar užduoda per daug klausimų. Kai kurie žmonės bijo įžeisti savo HCP, jei išreiškia savo nuomonę. Ir daugelis žmonių jaučiasi nepasirengę ar nekvalifikuoti, kad turi pasakyti savo gydymo galimybes. HCP dažnai būna skubėjami ir ne visada gali jausti, kad gali skirti laiko pasidalyti informacija ir sulaikyti pacientą. Neatmesti to laiko HCP gali būti lengviau ir greičiau, tačiau tai gali palikti žmogų iš kilpos ir apiplėšti jų galią.
Kam yra bendras sprendimų priėmimas?
Trumpas atsakymas yra tas, kad bendras sprendimų priėmimas skirtas visiems. Yra avarinių situacijų, kai HCP turi veikti nepasitaręs su pacientu. Jūsų gyvenimas gali priklausyti nuo jų greitų veiksmų ir kompetencijos, ir jūs tiesiogine prasme galite nepavyks pasverti. Tokiais atvejais jūs tikriausiai neprieštaraujate atsisakyti savo sprendimų priėmimo proceso dalies.
Tačiau daugeliu kitų atvejų, net kai kuriose neatidėliotinose situacijose, pacientai turėtų turėti balsą. Pvz., Jei jūs valdote lėtinę būklę arba gaunate rimtą diagnozę, tikriausiai turite galimybių, kurias gydymas yra. Jei operacija galėtų jums padėti, bet taip pat sukelia riziką, turėtumėte būti sprendimo judėti į priekį, ar ne, dalis.
Net tada, kai yra aiškus standartinis gydymas ir nėra tiek daug diskusijų, žmonės turi asmeninių pageidavimų ir unikalių prioritetų. Kiek rizikos žmogus nori rizikuoti, kad galėtų tobulėti? Ar jie nori toleruoti šalutinį poveikį? Ar jų gyvenime yra ir kitų svarstymų, kurie gali pakeisti jiems lygtį? Kai kurie žmonės gali pasirinkti fizinę terapiją dėl kelio traumos, o kiti gali pasirinkti operaciją. Moteris, serganti išsėtine skleroze (MS), gali pasirinkti terapiją, kuri jai yra veiksmingiausia, tačiau turi didesnę šalutinio poveikio riziką. Kažkam kitam gali būti labiau rūpi šalutinis poveikis ir gali priimti kitokį gydymo sprendimą. Jei įmanoma, HCP turėtų pasikalbėti su jumis, kad įsitikintumėte, jog jūsų gydymas atspindi jūsų norus ir pageidavimus.
Kaip naudoti bendrą sprendimų priėmimą, norint gauti geresnę sveikatos priežiūrą
Jei jūsų HCP su jumis užsiima bendrais sprendimais, būkite pasirengę naudoti savo balsą. Ir jei jūsų HCP nesikreipia į jus, kad pasidalytų sprendimų priėmimu, galite žengti pirmąjį žingsnį. Galite net pasakyti: „Noriu įsitikinti, kad prieš judėdami į priekį suprantu savo galimybes.“ Tai parodys jūsų HCP, kad esate susižadėjęs pacientas, ir jiems reikia bendradarbiauti su jumis priimant jūsų sveikatos priežiūros sprendimą.
Čia yra keletas patarimų, kaip įsitraukti į bendrą sprendimų priėmimą, kad gautumėte geriausią priežiūrą:
- Pateikite su savimi klausimų sąrašą, kad galėtumėte būti tikri, kad apžvelgiate viską, ką norėtumėte pereiti vizito metu.
- Paklauskite apie kiekvieno gydymo galimybės riziką, privalumus ir trūkumus.
- Paklauskite, kokias galimybes kiti žmonės linkę pasirinkti ir kodėl.
- Paklauskite, kaip gydymo galimybės gali paveikti jums svarbius dalykus. Pvz., Jei norite išlaikyti aktyvų gyvenimo būdą ar norite pastoti, įsitikinkite, kad jūsų HCP žino ir paaiškina, kaip bet koks gydymas paveiks tuos jūsų gyvenimo aspektus.
- Sužinokite, ką rekomenduoja jūsų HCP. Galite pasitikėti savo HCP ir vis tiek norėti jaustis taip, lyg priimtumėte visiškai pagrįstą sprendimą sau.
- Paklauskite, kas greičiausiai nutiks, jei nejudėsite į priekį su jų rekomendacija.
- Ištirkite savo būklę ir gydymo galimybes naudodamiesi patikimais šaltiniais, todėl esate gerai informuoti apie pokalbį.
Iš jūsų svetainės straipsnių
Susiję straipsniai visame internete