
anglų kalba
Kai devintajame dešimtmetyje pirmą kartą buvo nustatytas ŽIV, AIDS sukeliantis virusas, tai buvo beveik tikras mirties nuosprendis. Per tą dešimtmetį nuo šios naujos ligos mirė daugiau nei 100 000 amerikiečių. Idėja, kad vieną dieną gali būti vaistų nuo infekcijos, buvo fantazija.
Šiandien egzistuoja tokie vaistai, vadinami išankstinio poveikio profilaktika (PrEP), tačiau dauguma žmonių, kuriems būtų naudinga, jų nevartoja. Šiuos narkotikus reglamentuojanti politika ir šios politikos vykdymas iš esmės yra problemos dalis.
PrEP yra labai efektyvus. PrEP sumažina riziką užsikrėsti ŽIV per lytinius santykius 99%, o nuo švirkščiamųjų narkotikų vartojimo – beveik 75%, kai vartojama kaip nurodyta.
Skaitykite: PprE ir PEP: ŽIV prevencija >>
Apskaičiuota, kad 1,2 milijono žmonių Jungtinėse Valstijose galėtų pasinaudoti PrEP. Tai žmonės, kurių ŽIV testas neigiamas, yra seksualiai aktyvūs ir turi ŽIV užsikrėtusį seksualinį partnerį, nenaudoja arba nuolat nesinaudoja prezervatyvu arba per pastaruosius šešis mėnesius jiems buvo diagnozuota lytiškai plintanti infekcija. PrEP taip pat gali būti naudingas žmonėms, kurie švirkščiasi narkotikus ir dalijasi švirkštais arba turi ŽIV užsikrėtusį švirkščiamąjį partnerį.
Tačiau 2022 m. PrEP buvo paskirtas mažiau nei 4 iš 10 žmonių, kuriems tai galėjo būti naudinga. Tai buvo padidėjimas, palyginti su 2 iš 10 2019 m., tačiau dar toli iki viso savo potencialo išnaudojimo.
PrEP naudojimas nėra vienodas. Žmonėms, kuriems tai galėtų būti naudinga, 94% baltųjų gavo PrEP receptus, palyginti su tik 24% ispanų ar lotynų kilmės žmonių ir 13% juodaodžių. Ši statistika yra ypač susirūpinusi, nes juodaodžiai ir ispanai kasmet sudaro 70 % naujų ŽIV atvejų.
Lyčių skirtumas taip pat akivaizdus: 2022 m. 41 % vyrų, kuriems galėjo būti naudinga PrEP, gavo receptą, palyginti su tik 15 % moterų.
Kas trukdo prieiti prie PrEP
Viena didžiausių kliūčių gauti PrEP yra kaina ir draudimo apsauga. 2022 m. ŽIV ir hepatito politikos instituto ataskaitoje apskaičiuota, kad 55% žmonių, vartojančių PrEP, turi privatų draudimą, o 20% yra neapdrausti. Be draudimo vaistų kaina gali siekti daugiau nei 20 000 USD per metus, neįskaitant privalomų laboratorinių tyrimų, kurie gali kainuoti dar 15 000 USD.
Tačiau kaina neturėtų būti kliūtis. Žmonės, kurie nėra apdrausti, dažnai gali gauti PrEP per bendro mokėjimo pagalbos programas arba bendruomenės klinikas. Nacionaliniu mastu 85 000 žmonių gauna PrEP bendruomenės medicinos centruose.
Dauguma žmonių, turinčių draudimą, turėtų būti apdrausti PrEP vaistams, klinikų apsilankymams ir laboratoriniams tyrimams, kurių reikia norint užpildyti ir išlaikyti šio vaisto receptus. Įperkamos priežiūros įstatymas reikalauja, kad dauguma draudikų padengtų prevencinę priežiūrą, įskaitant PrEP, be įmokų. JAV prevencinių paslaugų darbo grupės (USPSTF) rekomendacijoje buvo patvirtinta, kad PrEP vartotojui turėtų būti taikoma nemokamai, o 2021 m. JAV darbo departamentas paaiškino, kaip nemokamos prevencinės priežiūros taisyklės taikomos konkrečiai PrEP. Daugelis valstybių priėmė įstatymus, užtikrinančius, kad PrEP vartotojams būtų prieinama nemokamai.
Pasak ŽIV+hepatito politikos instituto vykdomojo direktoriaus Carlo Schmido, net ir laikantis aiškių taisyklių, daugelis pacientų vis tiek apmokestinami už PrEP.
„Vienas didžiausių pranašumų yra tai, kad dabar turime aprėptį ir dalijamės 0 USD sąnaudomis“, – sakė Schmidas. „Problema ta, kad tai ne visada įgyvendinama. „Draudikai vis dar ima daug žmonių už tai.
Ataskaita, kurios paprašė vartotojų atstovai iš Nacionalinės draudimo komisijų narių asociacijos (Nacionalinė draudimo komisarų asociacija) (NAIC) parodė, kad sveikatos planuose dažnai pateikiama neišsami informacija apie prevencines paslaugas, įskaitant PrEP. Iš šešių įvertintų sveikatos planų pusė nenurodė PrEP kaip prevencinės paslaugos, kurią galima gauti nepasidalijus sąnaudomis, ir tik vienas pateikė išsamų visų PrEP aspektų aprėpties paaiškinimą.
Net kai aktyvistai kovoja už taisyklių laikymąsi, jiems gali kilti pavojus. 2020 m. ieškinyje, kurį iškėlė su religija susijusi įmonė Teksase, buvo teigiama, kad reikalavimas padengti PrEP be išlaidų pasidalijimo pažeidžia jų konstitucines religijos laisvės teises. 2022 m. federalinis teisėjas sutiko ir suabejojo USPSTF rekomendacijų, kaip reikalavimų pagrindo, taikymo pagrįstumu.
Nors taisyklių pakeitimai dar neįsigalioję, byla gali patekti į JAV Aukščiausiąjį Teismą, kad priimtų galutinį sprendimą. Priklausomai nuo to sprendimo, draudikams ir darbdaviams gali nebereikėti padengti PrEP, nors jie gali pasirinkti tai daryti.
Net ir dabar draudikai, kurie laikosi ne išlaidų pasidalijimo PrEP taisyklių, dažnai taiko kitas kliūtis, pavyzdžiui, išankstinio leidimo reikalavimus. Reikalavimas, kad vartotojai gautų draudimo patvirtinimus, kol planas sumokės už PrEP, gali būti teisėtas, tačiau tai pažeidžia prieinamos prevencinės priežiūros principą.
Schmidas paaiškino, kad išankstinio leidimo procese draudikai gali norėti įvertinti vartotojo ŽIV riziką. Tačiau jis sako, kad tai turėtų būti padaryta tarp paciento ir jo sveikatos priežiūros paslaugų teikėjo, o tai nepriklauso nuo draudimo bendrovės.
„Mūsų tikslas yra, kad žmonėms, kuriems reikia PrEP, būtų kuo lengviau jį gauti“, – sakė Schmidas. „Jei norite pasinaudoti PrEP, yra priežastis ir turėtumėte jį gauti be visų šių draudimo kliūčių.
Ironiška, bet jis sakė dažnai girdėjęs, kad dėl tų kliūčių žmonėms be draudimo gali būti lengviau gauti PrEP nei su draudimu.
Į 2024 fiskalinių metų federalinį biudžetą buvo įtraukta beveik 600 mln.Baigti ŽIV epidemiją) (EHE). Lėšos padengia ŽIV prevenciją ir tyrimus, taip pat gydymą. Paskirstyta šimtuose klinikų visoje šalyje, tai nėra didžiulis kiekis.
ŽIV ir hepatito politikos instituto ataskaitoje teigiama, kad tinkamas platinimas ir valdymas kainuotų daugiau nei 6 milijardus JAV dolerių per 10 metų ir užkirstų kelią beveik 75 000 žmogaus metų užsikrėsti ŽIV ir daugiau nei 2 milijardais JAV dolerių ŽIV gydymo išlaidų.
Tačiau, užuot didinę finansavimą, kai kurie Kongreso nariai bando visiškai panaikinti EHE biudžetą – iniciatyvą, kuriai aktyvistai bando užkirsti kelią.
Be didesnio finansavimo, Schmid palaiko geresnį esamų taisyklių vykdymą ir daugiau reikalavimų, kad būtų pagerinta prieiga prie PrEP, nepaisant draudimo tipo, įskaitant Medicare. Kiti būdai, kaip pagerinti prieigą, apima prašymų kiekybiškai įvertinti (ir sumažinti) sveikatos draudimo kliūtis analizę, reikalavimą sveikatos planuose aiškiai nurodyti, į ką vartotojai turi teisę, ir reguliavimo bei vykdymo skatinimą valstybės lygmeniu. Supaprastinus medicinines sąskaitas sveikatos priežiūros paslaugų teikėjams būtų lengviau išrašyti PrEP.
„PrEP yra įsipareigojimas“, – sakė Schmidas. „Jūs vartojate vaistus nuo ligos, kuria nesergate“.
Yra daug galimybių federaliniams ir valstijų įstatymų leidėjams įvykdyti šį įsipareigojimą.
Savybės
Paruošta, nustatyta, PrEP (Savo prekiniuose ženkluose paruoštas, PPrE)
Šis mokymo šaltinis buvo parengtas remiant Merck.
Iš jūsų svetainės straipsnių
Susiję straipsniai visame internete